Japanin uutiset ovat synkkiä. Jos oikein huonosti käy, mihin evakuoidaan 36 miljoonaa tokiolaista? Ja mikä epätoivo vallinneekaan koko maassa? En voi uskoa, että vahingoittumattomilla alueilla elämä jatkuisi entisellään.

* * * * * 

Täällä meillä hyvä arki jatkuu.

Aamuisin mustarastas herättää livertelyllään jo ennen viittä. Tänään ei korvatulppakaan auttanut saamaan uudestaan unen päästä kiinni. Mustarastaan huilusoolo on kuitenkin niin kerrassaan keväinen ääni, ettei siitä voi olla vihainen. Mustarastaspari pesi viime kesänä meidän autokatoksen hyllyllä. Taitaa olla sama paikka suunnitteilla, sillä rouva M. on jo monta päivää istunut aidalla mietteliään näköisenä - suunnittelee varmaan, millaiset näkymät haluaa pesästä olevan eli mihin kerrokseen ja kuinka päin asettuisi hautomaan...  

* * * * *

Muutama viikko sitten kakkosluokan ussantunnilla syntyi hauska keskustelu.

Pauli (hihitellen):  - Ope, jos  Jeesus on Jumalan Poika, niin kato, kun mä oon mun isän poika ja mä istun mun isän polvella, niin istuuko Jeesuskin sitten Jumalan polvella? 

Ope:   - Niin no, Raamatussa kyllä sanotaan, että Jeesus istuu Isän oikealla puolella... Mutta ei se ihan sitä tarkoita, että heillä olisi tuolit ja he istuisivat siellä vierekkäin...

Lisäselitysten jälkeen keskustelu siirtyi kosmologisiin kysymyksiin: kuinka maaahtavan suuri onkaan maailmankaikkeus ja kuinka tavattoman pieni onkaan meidän planeettamme. Yhteistä ihmettelyä. :-)