Menin eilen kaupunkiasioiden välissä lounaalle ravintolaan, jossa olen edellisen kerran käynyt vuosia sitten. Mijlöö oli viihtyisä ja väkeä paljon. Pitkän aikaa odoteltuani muut asiakkaat alkoivat poistua ja huomasin olevani lähes yksin. Sitten kuulin keskustelun henkilökunnan suunnalta: "Onko meillä vielä tilaus sisässä?" Hetken kuluttua tarjoilija tuli pahoittelemaan, että tilaukseni on keittiössä hukattu - hän on kyllä sen toimittanut sinne ihan niin kuin pitikin. Mitäs asiakas siis halusikaan syödä? Kerroin tilaukseni sisällön uudelleen, ja taas odoteltiin... Alkoi olla kiire ja oloni alkoi olla kovin myrtsi.

Viimein sain ruokani. Silloin oli tarjoilijakin muuttanut äänilajia. Hän pyysi anteeksi vielä kerran ja jopa kysyi, voisiko jotenkin hyvittää asian, vaikkapa jälkiruualla. (Sitä olisin odottanut jo alussa.) Tuli parempi mieli, vaikka jouduinkin toteamaan, etten enää ehdi jälkiruokaa nauttimaan, kun on kiire lääkäriin. Tarjoilijan poistuttua toinen tarjoilija hymyili ystävällisesti ja sanoi: "MItä jos tulisit lääkärin jälkeen syömään sen jälkiruuan?" Se tuntui mukavalta, vaikka en ajatusta toteuttanutkaan!